fbpx

Mysterious “tnewtondunn” attempts to wipe controversy from Sun political editor’s Wikipedia page

Two weeks ago, a story appeared online on The Sun, authored by political editor Tom Newton Dunn titled HIJACKED LABOUR. It revealed a mind map created by former British intelligence officers which suggested Jeremy Corbyn to be at the centre of a hard-left extremist network.

Among the sources cited were far-right websites Aryan Unity and the Millennium Report. The dangerous hard-leftists included, er, Toast of London actor Matt Berry and Guardian columnist Owen Jones. The story was later deleted, and neither Newton Dunn nor The Sun have said a word about the matter since.

Advertisements

Following the story’s deletion, Wikipedia editors dutifully noted the controversy and added it to Newton Dunn’s Wikipedia page on 10th December.

But a mysterious user by the name of “tnewtondunn” appears unhappy to have Newton Dunn’s record besmirched by such a small incident of gratuitous libel and promotion of anti-Semitic websites, and has taken to Wikipedia to correct the record, or at least clean it up.

Eight days later, “tnewtondunn”, whose Wikipedia activity over four years consists solely of edits to the Wikipedia page of one Tom Newton Dunn, reversed the edit saying that the “Controversy” section was a “falsehood, so deleted”. Newton Dunn’s Twitter handle, perhaps entirely coincidentally, perhaps not, is also “tnewtondunn”.

Of course, this goes against Wikipedia’s guidelines, which state that individuals with conflicts of interest on the subject matter of a page, such as it being about themselves or their employer, should at the very least declare their conflict of interest.

The comment by “tnewtondunn” accompanying the deletion is itself a falsehood: the controversy did happen, and the description of the controversy was fair and accurate.

The real Newton Dunn has continued to appear on mainstream political programmes as a pundit since his HIJACKED LABOUR story, seemingly facing no public responsibility for his actions.

We wait with bated breath for The Sun to follow up on this story as they followed up on The Telegraph‘s misleading story about Keir Starmer’s Wikipedia page being edited yesterday.

We have approached Newton Dunn for comment.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *